Teletreball i Centraleta Virtual en temps de Coronavirus

La situació d’emergència sanitària causada per la pandèmia de virus COVID-19, i la declaració de l’estat d’alerta des del passat 16 de març, ha obligat a les empreses a adoptar mesures extraordinàries per fer front a aquesta crisi i implementar el teletreball.

En aquest sentit, per a aquelles empreses que durant els últims temps han aplicat processos de digitalització suposarà un gran avantatge competitiu per fer front a aquesta situació, ja que probablement seran capaces de suportar la crisi implementat solucions com el teletreball, i els seus treballadors podran seguir exercint la seva activitat professional.

Què és una centraleta virtual?

Una de les eines clau per garantir l’èxit del teletreball i de que les empreses continuïn operatives a el 100% i en contacte amb els seus clients de manera fluïda és la Centraleta Virtual. Aquesta, també coneguda Cloud PBX està basada en la tecnologia Cloud Computing, on les dades s’emmagatzemen i es transfereixen a través d’Internet, sense necessitat d’utilitzar un ordinador o un hardware per part de l’usuari. Es tracta d’una centraleta telefònica IP que està allotjada al núvol, a Internet.

D’aquesta manera la tecnologia IP utilitza la infraestructura de comunicacions de dades per realitzar les seves funcions, i permet gestionar les trucades entrants, i d’aquí organitzar-les i desviar-les a altres extensions fixes o mòbils, i tot això a través d’Internet. El mateix passa amb la gestió de trucades sortints, és a dir quan el treballador truca per telèfon. En aquest cas la trucada es realitza des d’una línia de l’empresa, mostrant el número propi com si la trucada es realitzés des de la mateixa oficina.

Tenir la capacitat de mantenir una connexió amb els clients mentre els empleats treballen des de casa pot significar l’èxit i la sortida endavant de les empreses davant d’una situació tan difícil i incerta com la que estem vivint.

És molt complicat implantar el sistema?

L’ús de la Centraleta Virtual durant el teletreball és molt fàcil i simple d’activar. Es pot utilitzar amb qualsevol telèfon que estigui vinculat a la centraleta de la feina. Per fer-ho l’únic que es necessita és un telèfon IP o softphone i connexió a Internet.

La Centraleta Virtual permet als treballadors seguir treballant des de casa utilitzant el telèfon de l’oficina igual com si estiguessin treballant físicament en ella. Fins i tot poden fer i rebre trucades, utilitzar els mateixos números d’extensió i transferir trucades tal i com fan des del centre de treball.

Malauradament la pandèmia del coronavirus durarà més del que tots desitjaríem, i cada vegada més les empreses que estan prenent la decisió d’implementar una Centraleta Virtual, que facilita el teletreball, la relació amb l’equip de treball i manté la interrelació amb els clients, generant així noves oportunitats de negoci.

Més enllà dels avantatges que suposa l’ús de la Centraleta Virtual en les circumstàncies actuals, aquesta ofereix una sèrie de funcionalitats com són: missatges de benvinguda, menús d’opcions, transferències de trucades, bústia de veu, cues d’espera, estadístiques, … , que aporten professionalitat i ofereixen una imatge de serietat i rigorositat de l’empresa de cara als clients. Totes elles, funcionalitats a tenir en compte si volem donar una imatge d’empresa professional, solvent i digitalitzada.

Inforber Telecom treballem utilitzant Centraleta Virtual Cloud PBX a través de l’operadora de telecomunicacions Nubem Telecom, el que ens ha permès que, en la situació excepcional d’aquests dies, cada treballador realitzi teletreball des de casa i la centraleta de trucades i l’equip d’atenció al client treballin a ple rendiment, des de casa atenent les trucades dels nostres clients.

Demaneu-nos més informació.