Avui dia els sistemes telefònics complets de VoIP s’han convertit en elements crucials per als equips de vendes, màrqueting i servei del segle XXI, ja que ofereixen comunicacions unificades entre departaments.
Els sistemes telefònics VoIP van molt més enllà de l’atenció de trucades, i ofereixen funcionalitats integrades com la planificació de recursos empresarials (ERP) i la gestió de les relacions amb els clients (CRM). Aquesta integració permet minimitzar les diferències entre els diferents equips o donar als equips de vendes major accés a dades immediates.
Les plataformes de gestió de la relació amb el client (CRM) són una eina vital perquè les empreses facin un seguiment de les seves interaccions amb els clients i els clients potencials. De manera que la integració d’un CRM amb un sistema telefònic de VoIP en el núvol d’una empresa, és una eina de gran utilitat ja que permet intercanviar dades entre les dues plataformes i amb això, oferir millor servei al client.
Però quan parlem de connectar un compte CRM amb el sistema telefònic VoIp de la seva empresa, quins beneficis i avantatges suposa per al seu negoci?
Informació de trucades en temps real
El sistema VoIP CRM registra en temps real la informació que s’obté de cada client. Els agents comercials i operadors d’atenció al client poden centrar la seva atenció en interaccionar amb el client, oferir-li el millor servei i fins i tot tancar una venda.
Millor experiència de client
Les integracions de CRM permeten als agents comercials i d’atenció al client anticipar les necessitats d’un client a temps real. Una bona integració de CRM permet accedir ràpidament i, fins i tot, de forma automàtica al perfil de la persona que truca, o crear un nou tiquet de suport amb informació sobre la persona s’està atenent. En aquest sentit l’agent s’estalvia temps de gestió i pot centrar-se en parlar amb ell, i no en buscar informació a mesura que avança la trucada.
Anàlisi de tipologia de client
Les dades de CRM són fonamentals perquè els departaments de màrqueting analitzin el comportament dels clients, ja que mitjançant la seva informació poden dissenyar targets concrets i estratègies de campanyes. D’aquesta manera l’accés als informes de CRM i les dades de l’embut de vendes ajuden als departaments de màrqueting a conèixer més i millor el comportament dels clients i la conversió de clients potencials.
A més, la integració VoIp amb CRM, i en integrar les dades de trucades al sistema telefònic de l’ empresa, el departament de màrqueting pot provar l’efectivitat de diferents tàctiques i obtenir una millor idea de com és l’experiència del client. Per exemple, pot analitzar si publicar pàgines de preguntes freqüents o publicacions de bloc per abordar problemes comuns i analitzar si es redueix la quantitat de trucades sobre aquests temes. O, per exemple, l’anàlisi de les dades CRM es poden utilitzar per millorar la satisfacció del client, estimulant reformes que són recolzades per les dades, en lloc de pressentiments o un sol punt de vista del client.
Més eficiència
Ja s’ha comprovat en múltiples ocasions que la integració de sistemes millora l’eficiència en el treball. En el cas de les integracions de CRM amb VoIp, passa el mateix, i augmenten l’eficiència en eliminar el treball de buscar i introduir informació del client. Doncs, la manipulació de dades és un procés que distreu i consumeix temps, i a més deixa espai per a l’error i disminueix l’experiència del client.
Millora de la gestió
Les integracions de VoIP amb CRM poden proporcionar als administradors mètriques clau de cada agent individual, com la quantitat de trucades que es realitzen per dia, la quantitat de persones que truquen, el temps mitjà de trucades i el temps d’espera mitjana. Els gerents poden usar aquestes dades de CRM per realitzar millores amb agents individuals o amb l’equip en general.
Estalvi de temps amb el registre automàtic de trucades
El registre automàtic de trucades fa que l’ingrés manual de dades sigui cosa del passat. Els sistemes telefònics VoIp amb CRM integrats són molt intuïtius i funcionals, i permet usar finestres emergents de trucada per afegir notes, crear tasques de seguiment o assignar el contacte amb el que va parlar a un representant de vendes.
Marcatge amb un sol clic
Alguns sistemes permeten el marcatge automàtic de trucades que permet als agents estalviar temps en el marcatge i centrar-se en preparar i repassar les trucades que es realitzaran.
No és menor, ja que el fet que les empreses es plantegin cada vegada més la integració dels sistemes de telefonia VoIP amb plataformes CRM. Aquesta integració permet als equips de vendes i administració accedir a la informació dels clients i clients potencials, utilitzar eines que faciliten la gestió i interacció amb el client, com l’ús de dades, veu i videoconferències des de qualsevol ubicació i en qualsevol moment. Finalment, i no menys important, cal que les empreses, a l’hora d’escollir, triïn una plataforma de CRM que s’adapti al seu tamany i creixement, així com a les necessitats específiques dels seus equips.
Podeu demanar-nos més informació